Основні зміни в порядку отримання житлової субсидії з травня 2021 року
Відповідно до прийнятих 14 травня 2021 року Кабінетом Міністрів України змін до Порядку призначення житлових субсидій та уточненнями в умовах призначення житлової субсидії від 19 травня поточного року змінено умови отримання субсидії з травня 2021 року. Змінами підвищено адресність надання житлової субсидії, що дасть змогу звертатись за її отриманням громадянам, які найбільше цього потребують, та передбачено:
- автоматичне призначення субсидій сім’ям, які отримували житлову субсидію в опалювальному сезоні 2020-2021 років на наступний термін (крім деяких категорій домогосподарств);
- житлова субсидія буде надаватися громадянам виключно в грошовій готівковій формі;
- змінено підхід до майнового стану родини.
В призначенні субсидії буде відмовлено:
- за наявності двох транспортних засобів до 15 років або одного до 5 років;
- двох житлових приміщень (крім житла, яке належить на правах спільної сумісної або часткової власності, розташованого в сільській місцевості, на тимчасово окупованій території, або житла не придатного для проживання);
- депозитів (що перевищують 100000 тис. грн.);
- при здійсненні витрат, платежів, купівлі, оплати робіт (що перевищують 50 тис. грн.);
- заборгованості по сплаті аліментів понад 3 місяці, перевищення загальної площі житла/його частини (квартири – більше 130 м2, будинки – 230 м2), перебування за кордоном понад 60 днів (крім навчання, відрядження, лікування та догляду за дитиною до 3 років);
- скасовано діяльність місцевих комісій тепер рішення про призначення субсидій прийматимуться на загальних підставах за умов надання додаткових документів та/або актів обстежень
ВІДТАК, призначення житлової субсидії з травня поточного року буде проводитися АВТОМАТИЧНО без звернень громадян на наступний період для тих заявників, які отримували житлову субсидію в опалювальному сезоні 2020-2021 років у грошовій готівковій формі. Представникам цих домогосподарств звертатися за оформленням з травня 2021 року не потрібно.
Для визначення права на субсидію з травня 2021 року НЕОБХІДНО ЗВЕРНУТИСЯ представникам тих домогосподарств, яким житлова субсидія:
- надавалася в грошовій безготівковій формі (через АТ «Ощадбанк»)
- була призначена за фактичним місцемпроживання осіб: орендарі, індивідуальні забудовники, будинки яких не прийняті в експлуатацію; внутрішньо переміщені особи
- була призначена на фактично проживаючих осіб
БЛАНК ЗАЯВИ ПРО ПРИЗНАЧЕННЯ СУБСИДІЇ (для скачування);
ЗРАЗОК ЗАПОВНЕННЯ ЗАЯВИ НА СУБСИДІЮ;
БЛАНК ДЕКЛАРАЦІЇ НА СУБСИДІЮ (для скачування);
ЗРАЗОК ЗАПОВНЕННЯ ДЕКЛАРАЦІЇ НА СУБСИДІЮ
До 1 ВЕРЕСНЯ НЕОБХІДНО ПОВІДОМИТИ про наявність умов, за яких житлова субсидія не призначається, зокрема:
- будь-хто зі складу домогосподарства або член сім’ї особи зі складу домогосподарства МАЄ У ВЛАСНОСТІ:
- транспортний засіб, що підлягає державній реєстрації, з року випуску якого минуло менше 5 років (крім мопеда і причепа);
- більше ніж один транспортний засіб, що підлягає державній реєстрації, з року випуску якого минуло менше ніж 15 років (крім мопеда і причепа);
- більше ніж одне житлове приміщення (крім житла, яке належить на правах спільної сумісної або часткової власності, розташованого в сільській місцевості, на тимчасово окупованій території або житла, не придатного для проживання);
- на ДЕПОЗИТІ(депозитах, рахунках) має кошти, що сумарно перевищують 100 ТИСЯЧ ГРИВЕНЬ
- будь-хто із складу домогосподарстваабо члени їх сімейпротягом 12 місяців перед зверненнямза призначенням субсидії/ призначенням житлової субсидії без звернення здійснив на суму, яка на дату проведення операції перевищує 50 ТИСЯЧ ГРИВЕНЬ:придбання, оплату, внесок, здійснив операції з купівлі безготівкової та/або готівкової іноземної валюти, банківських металів на загальну суму, що перевищує 50 тис. гривень;
ПРИМІТКА: При наявності вищезгаданих умов (фактів), ПРОХАННЯ НЕ ЗВОЛІКАТИ із інформуванням департаменту соціального захисту населення Сумської міської ради задля найшвидшого визначення права домогосподарства на житлову субсидію та для упередження надміру виплаченої суми субсидії, яка в подальшому може підлягати поверненню.
ЗРАЗОК ЗАЯВИ ДЛЯ ПОВІДОМЛЕННЯ ЩОДО НАЯВНОСТІ/ВІДСУТНОСТІ ОБСТАВИН (для скачування):
Заява про наявність та відсутність змін
ЯК ПОДАТИ ДОКУМЕНТИ?
В умовах карантину прийом документів забезпечується максимально за допомогою пошти, електронного зв’язку та електронних сервісів. Документи можна подати наступним чином:
- направити поштовим відправленням за адресою: вул. Харківська, 35, м. Суми, 40035;
- залишити в скриньках, що розташовані в фойє департаменту та біля Громадської приймальні (вул. Харківська, 35) та в територіальному підрозділі ЦНАП (вул. Романа Атаманюка, 49а);
- в електронній формі через офіційний веб-портал Міністерства соціальної політики з накладенням електронного цифрового або електронного підпису.
- громадяни, які не мають змоги скористатися зазначеними сервісами можуть подати документи особисто, попередньо записавшись на прийом до спеціалістів за телефонами: 788-888 (багатоканальний); 787-122, 787-123, 050-407-81-99, 050-407-80-02 або звернувшись до спеціаліста, який чергує на 1-му поверсі адмінбудівлі департаменту, чи в Центрі надання адміністративних послуг у м. Суми (вул. Горького, 21).
- на додатково організованих робочих місцях у Центрі учасників бойових дій (вул. Герасима Кондратьєва, 165/71); Міському єдиному інформаційно-розрахунковому центрі (вул. Героїв Небесної Сотні, 7); на філії Громадської приймальні на вулиці Охтирській, 11; у старостниських округах.
У фойє адмінбудівлі, в якій розташовано департамент, та в секторі очікування Громадської приймальні департаменту організовані додаткові місця для відвідувачів, які бажають заповнити бланки заяви та декларації.
Порядок надання пільг з державного бюджету
З 1 жовтня 2019 року, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2019 року №373 «Деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій формі», пільги на оплату житлово-комунальних послуг надаються у грошовій формі. Пільги у безготівковій формі призначаються автоматично, без звернення пільговиків.
Кошти за надані пільги у безготівковій формі (у межах загальної суми пільг, визначених законодавством) перераховуються надавачам послуг через АТ «Ощадбанк» щомісячно (до 18 числа наступного місяця) у встановленій законодавством послідовності: централізоване опалення, постачання гарячої води, централізоване водопостачання та водовідведення, електропостачання, газопостачання для приготування їжі та підігріву води, вивезення побутових відходів, послуги з управління багатоквартирним будинком.
Протягом доби після перерахування коштів АТ «Ощадбанк» направить пільговику СМС-повідомлення із зазначенням інформації про суми, які необхідно сплатити за кожним видом послуги.
Пільговики зобов’язані щомісяця сплачувати вартість фактично спожитої послуги з урахуванням суми пільги, перерахованої надавачам послуг у безготівковій формі (сума зазначається в СМС-повідомленні) або виплаченої пільговикам готівкою.
Порядок надання пільг з місцевого бюджету
Пільги з місцевого бюджету надаються пільговикам у безготівковій формі. Це означає, що у рахунку за спожиті в поточному місяці послуги з постачання теплової енергії сума нарахувань зменшена на розмір пільги.
Пільгами місцевого бюджету на оплату послуг теплопостачання користуються такі категорії громадян:
- Почесні донори України;
- сім’ї осіб з інвалідністю І та ІІ груп по зору;
- сім’ї загиблих в Афганістані воїнів – інтернаціоналістів;
- особи з інвалідністю з дитинства І та ІІ групи з діагнозом ДЦП та діти з інвалідністю з діагнозом ДЦП;
- сім’ї загиблих (померлих) захисників України;
- сім’ї, в яких виховуються онкохворі діти та діти, хворі на спінальну м’язову атрофію.